تفاوت چرخ های 26، 27.5 و 29 اینچی دوچرخه

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

از زمان معرفی دوچرخه های کوهستانی با سیستم تعلیق دوگانه تا به امروز، این تنها تکنولوژی دوچرخه کوهستانی بوده است که موضوع بحث و سردرگمی زیادی بوده است. بله، ما در مورد نبرد "قطر چرخ" صحبت می کنیم. دوچرخه های کوهستان در ابتدا بر اساس چرخ هایی با قطر 26 اینچ طراحی شدند. این چرخ ها قانون طولانی و بدون چالشی را پشت سر گذاشتند که به عنوان "استاندارد" دوچرخه سواری کوهستان شناخته می شود. این بدان معناست که فناوری و طراحی صندوق عقب، کمکی، تاج و لاستیک همگی با چرخ های 26 اینچی شروع و به پایان می رسید.
پس از مدتی گروهی از طراحان صندوق عقب برتری چرخ های 26 اینچی را زیر سوال بردند. شناخته شده ترین مدافع شکستن مدل 26 اینچی فردی به نام گری فیشر بود که از چرخی با قطر بیشتر دفاع می کرد. او دلایل متعددی برای ادعای خود داشت و معتقد بود چرخی با قطر بیشتر می تواند: تماس بیشتری با مسیر برقرار کند، سطح مسیر کمتر تحت تأثیر قرار گیرد، ارتفاع توپ تنه را نسبت به شیب توپ چرخ کاهش دهد و همچنین از نظر سرعت مانند قطار باری فراری شتاب می گیرد.


اولین مدل‌های چرخ 29 اینچی از حمایت بسیار محدودی از سوی شرکت‌های تایرسازی و حتی حمایت کمتری از سوی تامین‌کنندگان دیگر برخوردار شدند. در اینجا لازم بود هندسه پذیرفته شده صندوق عقب را که برای کار با چرخ های 26 اینچی طراحی شده بود تغییر داد تا از حلقه های بزرگتر بهره برد. خریداران اولیه این فناوری دوچرخه‌های 29 اینچی با چرخ‌های سنگین‌تر، واکنش فرمان سنگین‌تر، فاصله بین دو محور طولانی‌تر، عملکرد متوسط ​​دوشاخه جلو و لاستیک‌های بسیار سنگین و بزرگ داشتند. اکثر دوچرخه سواران بلافاصله پس از یک سواری آزمایشی با یکی از این مدل های جدید، به مدل های 26 اینچی خود بازگشتند. با این حال، تعداد دوچرخه سوارانی که در شرایط بیابانی (شن و ماسه)، زمستان (برف) سوار می شدند به اندازه ای بود که شعله مدل های 29 اینچی را زنده نگه داشت.


این روزها مدل های 29 اینچی دیگر شعله سوسوزن نیستند، بلکه بیشتر شبیه آتش سوزی های بزرگ جنگل هستند. آنها از تعداد زیادی گزینه چرخ و سیستم تعلیق لذت می برند و هندسه آنها برای استفاده کامل از فرمت 29 اینچی بهینه شده است. حتی امروزه نیز شرکت هایی وجود دارند که فقط دوچرخه های 29 اینچی تولید می کنند. برخی از دوچرخه های Trek فقط با چرخ های 29 اینچی عرضه می شوند. آخرین شواهد برای ایجاد مدل های 29 اینچی، پذیرش رو به رشد آنها در بین دوچرخه سواران اروپایی است. همان دوچرخه سوارانی که مثل طاعون از این مدل ها فاصله می گرفتند! دوچرخه‌سوارانی که دیدگاه منفی نسبت به چرخ‌های بزرگ‌تر دارند، اخیراً یکی از این دوچرخه‌ها را سوار نکرده‌اند یا بیشتر از ۴ اینچ حرکت اضافی چرخ‌های عقب را ترجیح می‌دهند.


مجله دوچرخه کوهستان

تیم تحریریه ویرانگر مجله دوچرخه کوهستان، مقایسه دوچرخه های کوهستان با چرخ های 29 و 26 اینچی را بیش از هر ویژگی فنی دیگری، از جمله سوالات در مورد سیستم تعلیق و دنده، زیر سوال برده است. با این سطح از سردرگمی و سوء تفاهم در مورد اندازه دو چرخ، قدرت های خاصی در دنیای دوچرخه سواری کوهستان تصمیم گرفتند با معرفی یک اندازه چرخ سوم، همه چیز را گیج کننده تر کنند. چرخ 27.5 اینچی که گاهی به آن 650b نیز گفته می شود، درست در وسط اندازه های قبلی 26 و 29 اینچی قرار دارد. مزیت این فرمت این است که برای ارائه مزایای چرخ 29 اینچی در نظر گرفته شده است و در عین حال فضای موجود برای بازی کمکی عقب و عملکرد صندلی های جلو را افزایش می دهد.

همه چیز در مورد تکنولوژی چرخ

شما می توانید چرخ را به عنوان یک سطح شیب دار یا یک شیب در نظر بگیرید. هنگامی که چرخ به بیرون زدگی برخورد می کند (مثلاً یک بلوک چوبی 2 اینچی)، یک مثلث از لبه بالایی بلوک چوبی به سمت زمین و سپس تا نقطه تماس لاستیک با مسیر تشکیل می شود. هر چه شیب تندتر باشد، بالا رفتن و عبور از بلوک برای لاستیک سخت‌تر خواهد بود. همچنین هرچه قطر چرخ کمتر باشد، مثلث شیب تندتر خواهد بود، به طوری که چرخ برای بالا رفتن و عبور از مانع بسیار کوچک است و در مسیر خود می ایستد. تفاوت بین زاویه حمله یک چرخ 26 اینچی و یک چرخ 29 اینچی (هنگام برخورد با بلوک مثال ما) تنها حدود 5٪ است. با این حال، برخورد هزاران گذر از روی یک مانع با زاویه 5 درصد سریعتر در طول یک کیلومتر به سرعت افزایش می یابد. در اینجا چرخ بزرگتر (29 اینچ) مقاومت چرخش قابل توجهی کمتری خواهد داشت.

 

https://jahancyclet.com/product-category/%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d9%88-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa/

بازدید : 256
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 16:51